ALIGNMENT REINITIATED :
Uçağın navigasyonel olarak konumlandırılmasında (örn: 41°04'06.0"N 42°00'00.0"W) oluşan hatada
uçağın otomatik olarak konumlandırma başlattığında alınan mesajdır.
CHECK ALT TGT :
Uçağın mevcut yükseklik değerinin MCP’ye ve FMC’ye girilen yükseklik değerlerinin arasında
olduğu zaman pilota verilen uyarıdır.
CHECK AIRLINE POLICY :
Uçuş bilgisayarın uçuş hesaplamalarında kullanacağı havayolunun belirlediği parametreleri teknik
ekibin uçuş bilgisayarına girdiğinde ve değiştirdiğinde ‘bilgilerin değiştiği ve doğruluğundan emin
olunması gerektiği’ amacıyla yayınlanan mesajdır. Bir defalığına çıkan uyarıdır sonrasında
tekrarlamaz.
DESCENT PATH DELETED :
Uçuş bilgisayarına girilen rotanın silinmesiyle execution uyarı ışığıyla birlikte bu uyarıyı
verir.(örn.divert durumlarında yeni rota girilmek istendiğinde)ve EXEC tuşuna basılmasıyla birlikte
silinen rotada intersectionların belirttiği yükseklikler de silindiğinden dolayı uçak sahip olduğu
yüksekliği korur ya da eğer altındaysa en düşük güvenlik irtifasına tırmanıp devam eder
DISCONTINUITY :
Uçağa girilen rotada bulunan intercetionlar arasındaki kopukluktur. Örneğin FM,VM,HM bacakları
gibi;
FM
– iki intersection arasına girilen bir diğer intesection sonrasında,
VM
– heading te giderken FMC ye girilen bir intercetion sonrasında,
HM
– FMC’de holding ayarlanması sonrasında,
DRAG REQUIRED :
Uçuş bilgisayarının hesapladığı alçalma noktasında(T/D) ya da intersection’un belirttiği yüksekliğe
alçalmada geç kalındığında sistemin pilota verdiği uyarıdır.
END OF OFFSET :
Özellikle miss approach sonrasında yapılan hold’un bitimine 2 dk kala bu uyarı verilir ve uçak
mevcut heading’e devam eder.
END OF ROUTE :
Uçuş bilgisayarındaki rotanın bitmesi durumunda bu uyarı verilir ve uçak mevcut heading’te devam
eder.
ENTER INERTIAL POSITION :
Uçuş ekibinin sisteme girmiş olduğu mevcut posizyounun otomatik navigasyon kontrollerindeki
eşleşmede uyuşmaması ya da uçağın mevcut navigasyon pozisyonunu tespit edemediği
durumlarda bu uyarı verilir.
INERTIAL/ORIGIN DISAGREE :
Sisteme girilen internal position’un kalkış meydanıyla aralarında 6 nm fark olması durumunda
çıkan uyarıdır.
INSUFFICIENT FUEL :
Aldığımız yakıtın daha önce sistemde girdiğimiz reserve değerinin altında kalması durumunda bu
uyarı verilir.
LIMIT ALT FLXXX :
FMC’ye girilen yüksekliğin uçuş bilgisayarının hesapladığı max yüksekliği aşması durumunda verilen
uyarıdır.
LNAV BANK ANGLE LIMITED :
Yapılacak dönüşlerde veya hold’ta uçağa verilen değerler sonucu hesaplanan dönüş açısının
MCP’deki limit ayarından fazla olması yani uyuşmaması durumunda verilen uyarıdır.
NAV DATA OUT OF DATE :
Navigasyon verilerinin uçak takvimine göre eski olması durumunda verilen uyarıdır
NAV INVALID–TUNE XXXX :
RNAV ya da VOR yaklaşmasında belirli bir sinyal kodu girilmediğinde ya da otomatik alınmadığında
verilen uyarıdır.
NO ACTIVE ROUTE :
Aktif bir rota yüklenmediğinde/oluşturulmadığında ve LNAV tıklandığında bu uyarı verilir
Devamı gelecek...
Kaynak: http://www.turkpilotlar.com/index.php/pages/training
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder