FMC uyarı mesajları (Bölüm1) - Sanal Pilot (Sanal Havacılık Dünyası)

Haberler

Sanal Pilot (Sanal Havacılık Dünyası)

Sanal Pilotların Buluşma Noktası

28 Nisan 2017 Cuma

FMC uyarı mesajları (Bölüm1)



FMC tarafından verilen uyar mesajlarını sizlere açıklayan Türk pilotlar ailesinin değerli çalışmasından alıntıdır.


ALIGNMENT REINITIATED :
Uçağın navigasyonel olarak konumlandırılmasında (örn: 41°04'06.0"N 42°00'00.0"W) oluşan hatada uçağın otomatik olarak konumlandırma başlattığında alınan mesajdır.

CHECK ALT TGT :
Uçağın mevcut yükseklik değerinin MCP’ye ve FMC’ye girilen yükseklik değerlerinin arasında olduğu zaman pilota verilen uyarıdır.

CHECK AIRLINE POLICY : 
Uçuş bilgisayarın uçuş hesaplamalarında kullanacağı havayolunun belirlediği parametreleri teknik ekibin uçuş bilgisayarına girdiğinde ve değiştirdiğinde ‘bilgilerin değiştiği ve doğruluğundan emin olunması gerektiği’ amacıyla yayınlanan mesajdır. Bir defalığına çıkan uyarıdır sonrasında tekrarlamaz.

DESCENT PATH DELETED : 
Uçuş bilgisayarına girilen rotanın silinmesiyle execution uyarı ışığıyla birlikte bu uyarıyı verir.(örn.divert durumlarında yeni rota girilmek istendiğinde)ve EXEC tuşuna basılmasıyla birlikte silinen rotada intersectionların belirttiği yükseklikler de silindiğinden dolayı uçak sahip olduğu yüksekliği korur ya da eğer altındaysa en düşük güvenlik irtifasına tırmanıp devam eder

DISCONTINUITY : 
Uçağa girilen rotada bulunan intercetionlar arasındaki kopukluktur. Örneğin FM,VM,HM bacakları gibi; FM 
– iki intersection arasına girilen bir diğer intesection sonrasında, VM
 – heading te giderken FMC ye girilen bir intercetion sonrasında, HM 
– FMC’de holding ayarlanması sonrasında,

  DRAG REQUIRED :
Uçuş bilgisayarının hesapladığı alçalma noktasında(T/D) ya da intersection’un belirttiği yüksekliğe alçalmada geç kalındığında sistemin pilota verdiği uyarıdır.

END OF OFFSET :
Özellikle miss approach sonrasında yapılan hold’un bitimine 2 dk kala bu uyarı verilir ve uçak mevcut heading’e devam eder.

END OF ROUTE :
Uçuş bilgisayarındaki rotanın bitmesi durumunda bu uyarı verilir ve uçak mevcut heading’te devam eder. 

ENTER INERTIAL POSITION : 
Uçuş ekibinin sisteme girmiş olduğu mevcut posizyounun otomatik navigasyon kontrollerindeki eşleşmede uyuşmaması ya da uçağın mevcut navigasyon pozisyonunu tespit edemediği durumlarda bu uyarı verilir. 

INERTIAL/ORIGIN DISAGREE :
Sisteme girilen internal position’un kalkış meydanıyla aralarında 6 nm fark olması durumunda çıkan uyarıdır.

INSUFFICIENT FUEL :
Aldığımız yakıtın daha önce sistemde girdiğimiz reserve değerinin altında kalması durumunda bu uyarı verilir. 

LIMIT ALT FLXXX :
FMC’ye girilen yüksekliğin uçuş bilgisayarının hesapladığı max yüksekliği aşması durumunda verilen uyarıdır.

LNAV BANK ANGLE LIMITED :
Yapılacak dönüşlerde veya hold’ta uçağa verilen değerler sonucu hesaplanan dönüş açısının MCP’deki limit ayarından fazla olması yani uyuşmaması durumunda verilen uyarıdır. 

NAV DATA OUT OF DATE :
Navigasyon verilerinin uçak takvimine göre eski olması durumunda verilen uyarıdır

NAV INVALID–TUNE XXXX :
RNAV ya da VOR yaklaşmasında belirli bir sinyal kodu girilmediğinde ya da otomatik alınmadığında verilen uyarıdır.

NO ACTIVE ROUTE :
Aktif bir rota yüklenmediğinde/oluşturulmadığında ve LNAV tıklandığında bu uyarı verilir

Devamı gelecek...
Kaynak: http://www.turkpilotlar.com/index.php/pages/training 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder