Genellikle jet savaş uçaklarının burun ucunda bulunan, ucu ve yanları delikli sivri uçlu
çubuklara pitot tübü denir. Pitot tüpü her zaman uçakların burnunda olmaz. Uçağın
tasarımına göre Pitot tüpleri uçağın en az hava karışıklığının olduğu bir bölgede uçuş
yönüne doğru bakar.
Kanatların. dikey stabilizenin hücum kenarında veya uçak gövdesinin ön kısmında yanlarda
olabilir. Büyük uçaklarda uçağın burun kısmının yanlarında en az iki veya daha çoktur.
Bunlardan iki tanesi ana sisteme diğeri de yedek sisteme (stand-by) veri aktarır.
9
Uçak hareket halindeyken meydana gelen hava akımı pitot tüpü deliğinin önünde basınç
oluşturur (stagnation pressure), pitot tüpünden alınan basınç ile pilot töpünün yan
yüzeyinde veya uçağın gövdesinde bulunan statik basınç deliklerinden gelen basınç
arasındaki farkı kullanarak uçağın HAVA HIZI (AIRSPEED INDICATOR) göstergesi çalışır.
Gene buradan alınan hava basıncı bilgileri ile Yükseklik ölçer: Altimetre ve Dikey Hız Ölçer:
Varyometre de çalışır.
**Pitot Tüpü İle Çalışan Bazı Sistemler;
Airspeed İndicator Cabin Altimeter
Mach Airspeed İndicator Varyometre
Altimeter Radio Altimeter
Türkpilotlar eğitim dökümanlarından alıntıdır.
1 Ağustos 2017 Salı
PİTOT TÜPÜ VE STATİK BASINÇ DELİKLERİ
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Yazar Hakkında
Site kurucusu olup, uçuş sevdalısı...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder