PİTOT TÜPÜ VE STATİK BASINÇ DELİKLERİ - Sanal Pilot (Sanal Havacılık Dünyası)

Haberler

Sanal Pilot (Sanal Havacılık Dünyası)

Sanal Pilotların Buluşma Noktası

1 Ağustos 2017 Salı

PİTOT TÜPÜ VE STATİK BASINÇ DELİKLERİ

Genellikle jet savaş uçaklarının burun ucunda bulunan, ucu ve yanları delikli sivri uçlu çubuklara pitot tübü denir. Pitot tüpü her zaman uçakların burnunda olmaz. Uçağın tasarımına göre Pitot tüpleri uçağın en az hava karışıklığının olduğu bir bölgede uçuş yönüne doğru bakar. Kanatların. dikey stabilizenin hücum kenarında veya uçak gövdesinin ön kısmında yanlarda olabilir. Büyük uçaklarda uçağın burun kısmının yanlarında en az iki veya daha çoktur.

 Bunlardan iki tanesi ana sisteme diğeri de yedek sisteme (stand-by) veri aktarır. 9 Uçak hareket halindeyken meydana gelen hava akımı pitot tüpü deliğinin önünde basınç oluşturur (stagnation pressure), pitot tüpünden alınan basınç ile pilot töpünün yan yüzeyinde veya uçağın gövdesinde bulunan statik basınç deliklerinden gelen basınç arasındaki farkı kullanarak uçağın HAVA HIZI (AIRSPEED INDICATOR) göstergesi çalışır. Gene buradan alınan hava basıncı bilgileri ile Yükseklik ölçer: Altimetre ve Dikey Hız Ölçer: Varyometre de çalışır. **Pitot Tüpü İle Çalışan Bazı Sistemler; Airspeed İndicator Cabin Altimeter Mach Airspeed İndicator Varyometre Altimeter Radio Altimeter 

Türkpilotlar eğitim dökümanlarından alıntıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder