ILS Chart Okuma - Sanal Pilot (Sanal Havacılık Dünyası)

Haberler

Sanal Pilot (Sanal Havacılık Dünyası)

Sanal Pilotların Buluşma Noktası

1 Şubat 2017 Çarşamba

ILS Chart Okuma

Şimdi de sizlere ILS chartta neler olduğunu anlatacağım. Elimizde Sivas(LTAR) Havalimanına ait bir chart bulunuyor.Başlangıçta çok karmaşık bir şeymiş gibi geliyor. Fakat inişten önce bu bilgileri kontrol etmeniz sizin faydanıza olacaktır.Hadi incelemeye başlayalım
Sol üst kısımda havalimanın ICAO kodu bulunuyor(LTAR).
Hemen sağında chart tarihini okuyabilirsiniz. 
En üst sağ tarafta da hangi piste ait olduğunu görüyoruz.
Altında bulunan sütunda Tower ve Ground radyo frekansları bulunmaktadır.

1.Kısım
Localizer frekansımızın 109.1,tanıtıcısının ise ISVS olduğunu görüyoruz.

2.Kısım
Son yaklaşma da ki Course değerimizi görüyoruz(013)

3. Kısım
 GlideSlope check altitude,aletlere güvenimiz sonsuz fakat OM(Outer Marker) üzerinden geçerken irtifamızın 6880 feet olması gerektiğini anlıyoruz.

4.Kısım
ILS ile inip inmeyeceğimizin karar verme yüksekliğini görüyoruz.

5. Kısım
Pist başında veya taxi deyken altimetredeki görünen irtifat bilgimizdir.

6.Kısım
Hangi baş(heading) ile yaklaşıyorsak emniyetli irtifa bilgisi

7. Kısım
Bu kısmında minimum holding altitude bilgisini göstermektedir. Burada 8500 feet gösteriyor. 

8.Kısım
Pisti pas geçme prosedürünü gösteren bölüm.Burada 360 derecede 7000 feet e çıkarak SIV vor una gidiyoruz. Vor üzerine gelince sola dönüşle holdinge giriyoruz.Aynı zamanda 8500 feete tırmanıyoruz.Max hızımız 185 knot olması gerekiyor.

9. Kısım
Trans. Altitude un 12000 feet olduğunu,altimetrenin hPa cinsinden olduğunu görmekteyiz.

10.Kısım
DME göstergesi 8,2 nm gösterdiğinde yüksekliğimizin 7400 feet olması gerektiğini, ILS'e göre 6.8 nm, VOR'a göre 6.1 nm'da Glide Slope'la alçalmaya başladığımızı şekilden görmekteyiz.Şekilin altındaki küçük bölmede uçağımızın hangi GROUND SPEED'te hangi VARIO(Feet/Dakika) ile alçalırsa 3 derecelik alçalma hattını tutabileceğini görmekteyiz.

Kendi bilgilerimi sizlere nacizane anlatmaya çalıştım. Eksik ya da yanlış gördüğünüz bir yer varsa yorumla ulaşırsanız sevinirim. Kırımsız uçuşlar... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder