PMDG 737 Fmc programlama (Resimli anlatım) - Sanal Pilot (Sanal Havacılık Dünyası)

Haberler

Sanal Pilot (Sanal Havacılık Dünyası)

Sanal Pilotların Buluşma Noktası

26 Şubat 2017 Pazar

PMDG 737 Fmc programlama (Resimli anlatım)

Arkadaşlarımızın en çok zorlandığı konulardan biriside FMC programlama. Bunun için elimden geldiği kadarıyla sizlere resimli olarak teker teker bunları anlatmaya çalışacağım.

Evet arkadaşlar ilk açılış da FMC bu ekranla gelmektedir.Burada uçak modelinin ne olduğunu Airac sürümünüzün ne olduğunu hangi tarihte yayınlandığını görebileceksiniz.Bu ekranı POS INIT tuşuna basarak geçiyoruz.

POS INIT sayfasında uçağın hangi havalimanın da olduğunu ve hangi kapıda olduğunu gireceğiz.Akabinde ROUTE kısmına tıklıyoruz.

Route kısmına tıkladığımız yukarda ki ekran gelecektir. Sol tarafa kalkış havalimanınız icao kodunu,sağ tarafa da varış havalimanın icao kodunu giriyoruz. Flt no kısmında flight numarasını giriyoruz ve Next Page tuşuna basıyoruz.

Next page tuşuna bastıktan sonra yukarda ki ekran gelecektir. Via kısmına rota yolunu sağ tarafa da bacak adlarını giriyoruz.ve Aşağıda ki gibi bir ekran elde ediyoruz.

Rotamızı girdikten sonra Activate e tıklıyoruz daha sonrada EXEC tuşuna basıyoruz. Daha sonra uçağımıza yakıtımızı alıyoruz.

Yukarıda ki ekranda uçağımızın performans değerlerimizi gireceğiz. Her uçağın sabit bir boş ağırlığı bulunmaktadır. ZFW bölümüne çift tıklıyoruz ve aşağıda ki rakamları buraya yapıştıyoruz. Reserves yakıt için ayırmamız gereken yakıt miktarını RESERVES kısmına, Cost Index de şirket politikalarına göre belirlenen Cost indeximizi giriyoruz. Sağ üst kısımda bulunan CRZ ALT kısmında uçacağımız yüksekliği feet cinsinden giriyoruz. Ardından Trans ALT kısmınada Chartlara göre trans altitüde neyse onu giriyoruz ve N1 LIMIT kısmına basıyoruz.

N1 LIMIT kısmında kalkış refaransımızı seçerek TAKEOFF kısmına geçiyoruz.

Burada ki kısımda ise Flaps kısmına kalkış da kullanacağımız flap değerini daha sonra altta bulunan TRIM kısmına çift tıklayarak değerin buraya girilmesini sağlıyoruz ve FMC bizlere sağda bulunan V1 VR V2 değerlerini hesaplıyor. Bunlarında sağında bulunan tuşlarak tıklayarak giriyoruz.

Ardından DEP ARR tuşuna basıyoruz. Buradan kalkış yapacağımız havalimanında kullanacağımız pisti seçeceğiz.Ardından da varış havalimanında ki ineceğimiz pisti seçeceğiz.

Kalkış havalimanın da ki pistlerden aktif olanı seçiyoruz daha sonra charta bakarak ya da ATC nin veriş olduğu ayrılış prosedürünü seçiyoruz.Aynı durumu varış için de gerçekleştiriyoruz.
LEGS kısmına tıklayıp rota kopukluklarını gideriyoruz ardından uçmaya hazırız.Aklınıza takılan bir yer olursa yorumla ulaşabilirsiniz. Kırımsız uçuşlar...