ILS nedir, nasıl çalışır,neden her meydanda bulunmaz? - Sanal Pilot (Sanal Havacılık Dünyası)

Haberler

Sanal Pilot (Sanal Havacılık Dünyası)

Sanal Pilotların Buluşma Noktası

1 Şubat 2017 Çarşamba

ILS nedir, nasıl çalışır,neden her meydanda bulunmaz?

ILS İngilizce Instrument Landing System ın kısaltılmışı (Yani aletli iniş sistemi) pist başına konulmuş iki vericinin uçağa göndermiş olduğu sinyaller doğrultusunda hassas olarak yaklaşma ve iniş yaptıran sistemdir.Yoğun hava koşullarında, görüş mesafesinin düşük olduğu durumlar da yardımcı olur.Şimdi bu sistemin bileşenlerine bakalım.  

Localizer: Pistin yatay yönünden ve ters yöne yayın yapan alettir. Uçağı pist istikametine hızalamasını sağlamaktadır. 25 nm yayın yapar.

Glide-Path:Uçağın 3 derecelik açıyla iniş pist başına iniş yapmasını sağlayan alettir.

ILS sisteminin bir piste yerleştirilebilmesi için pist çevresinin radyo frekanslarını engelleyemeyecek durumda olması gerekir. Her havalimanında ILS bulunmaz. Havaalanının bulunduğu yerin çevresel arazi kodlarının uygun olması gerekir.800–1200 m görüş mesafesindeki sisli havalarda güvenli iniş sağlar. Düz ve sis görülmeyen bölgelere kurulan havaalanları için bu sisteme gerek yoktur. Bu sistemde pilot devreden çıkmaz, sadece verileri sürekli kontrol altında tutar. ILS’nin sağladığı görüş mesafesi, pist ışıklandırmasına bağlı olarak değişir.

Hava meydanlarında ILS sistemine ilave olarak seyrüsefer yardımcı sistemleri (VOR Ünitesi, DME Ünitesi, NDB Sistemi vb.), Radar Üniteleri, görsel olarak pist aydınlatma sistemleri de mevcuttur.
VOR: VHF (Very High Frequency) ile çalışan çok yönlü radyo cihazı.
TACAN: Askeri meydanlarda kullanılan VOR benzeri bir sistem.
DME : Mesafe ölçme cihazı.
VOR ile DME beraber çalışırlar. ILS sisteminin olmadığı hava meydanlarında, VOR yaklaştırma cihazıyla iniş kalkış yapılabilir.
ADF : Radyo sinyali yayınlayan istasyonun istikametini gösteren bir sistem.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder